سفارش تبلیغ
صبا ویژن

islam

سوداگری به اسم علوم غریبه

خطر ، این هشدار را جدی بگیرید 


 سوداگری به اسم #علوم_غریبه برای خالی کردن جیب و اعتقادات مردم !


 چند صباحی است که با رشد چشمگیر فضای مجازی ، عده ای جهت پول در آوردن از مال مردم و از طرفی سوء استفاده از علاقه برخی ها به امور عجیب و غریب و اسامی دهان پر کن ، روی به کلاس هایی همچون #علوم_غریبه ، #علم_رمل و #جفر و... آورده اند  و در فضای مجازی و مخصوصا گروه های مذهبی شدیدا در حال تبلیغ هستند.


 چند نکته مهم در این باره باید توجه شود :


1? کسی این علوم را انکار نکرده است و قطعا ما چنین علومی داریم ، اما سوال اصلی این جاست که این افرادی که در فضای مجازی چنین کلاس هایی برگزار می کنند از سوی کدام عالم متخصص این علوم تائید شده اند? و سوال دوم این که آیا وقتی این علوم به درد همه مردم نمی خورد و حتی برای برخی مضر هم هست ، چطور این ها کلاس خود را تبلیغ عمومی می کنند?


2? بزرگانی همچون #علامه_حسن_زاده_آملی  ، برادر علامه طباطبایی ( محمد حسن ) ، خود #علامه_طباطبایی ، #آیت_الله_نخودکی و... از متخصصین این علوم بودند ، حال آیا شما مخاطب محترم دیدید یا شنیدید که این بزرگان برای این #علوم_غریبه ، کلاس عمومی ویژه همه مردم بگذارند ? خیر ، هرگز چنین کاری نمی کردند.


3? بنده از سال 90 که افتخار شاگردی حجت الاسلام والمسلین استاد نصوری ( معاون مرکز تخصصی مهدویت کشور و معاون آموزش بنیاد مهدویت کشور ) را دارم و از آنجائیکه تخصص ایشان فرقه های انحرافی هست، بارها از ایشان مطالبی شگفت آور و البته ناراحت کننده درباره اینگونه کلاس ها شنیدم، فیلم هایی محرمانه از اعترافات برخی از این مدرسین این کلاس ها و همچنین گول خورده های این کلاس ها دیده ام که هنوز اجازه نشر در فضای مجازی پیدا نکرده است، در بسیاری از این کلاس ها عاقبت کار به جایی ختم می شود که نباید بشود ??


 بنده هیچوقت جمع نمی بندم و قطعا اعتقاد دارم برخی از مدرسین این دوره ها و برگزار کنندگان آن نیت خیر دارند ، شکی نیست ، همه منحرف و شیاد نیستند ، اما همان ها که نیت خیر دارند خبر ندارند که این کلاس ها نباید عمومی باشد ، ویژه برخی برخی افراد خاص است ، نه همه مردم ?? و کار این افراد شبیه به آن دکتری هست که به همه مردم یک دارو می دهد ??  خب معلوم است که نتیجه کار چه می شود ??  مگر هر دارویی به درد هر کسی می خورد ??


4? وضعیت از دو حال خارج نیست ، یا این افراد می دانند دارند چه می کنند یا نمی دانند ، در هر دو صورت کارشان اشتباه است که چنین کلاس هایی را عمومی برگزار می کنند  ، بدون توجه به عاقبت خطرناک آن ، کسی هم با چند روز کلاس   این علوم ، متخصص نمی شود ، و عاقبت کار شبیه به این است که شما سم های زیادی را دست افراد ناآگاه داده ای و به آنها می گویی برای این درد آنها را بخور !!!!


5? تاسف شدید اینجاست که برخی از این افراد مدرس و برگزار کننده، طلبه هستند ??

یعنی این طلاب هجمه ها و حملات شبانه روزی دشمنان علیه #مهدویت و #اسلام و #قرآن را نمی بینند که از مطالعه و کار جهادی پاسخ به شبهات جوانان دست کشیدند و به چنین کلاس هایی که قطعا برای بسیاری از مردم بی فایده هست روی آورده اند??


 یعنی ما طلاب اینقدر بیکار و آسوده و بی دغدغه از حملات دشمنان علیه اسلام شدیم که باید روی به چنین کارهایی بیاوریم ??


مردم عزیز ، مخاطبین محترم، مراقب باشید ، خواهشا مراقب باشید ، دیروز ( 1 شهریور ) #روز_پزشک بود به یاد #بوعلی_سینا ، آیا او که متخصص در علوم مختلف بود با کلاس های چند روزه به تخصص در #طب و #منطق و #فلسفه و... رسید ??  چگونه عده ای به تبلیغات پر سر و صدا و با وعده های توخالی که شمارا در چند روز متخصص #طب و #نجوم و... می کنیم اعتماد می کنند ?? علما سال ها زحمت کشیدند در این علوم متخصص شدند .


 آیا علمای بزرگ ما  کلاس های #علوم_غریبه را عمومی برای همه مردم برگزار می کردند ?? 


شدیدا مراقب باشید 


 احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ


@ma_va_o