سفارش تبلیغ
صبا ویژن

islam

فعالیت مربیان بهائی در مهدکودکها

فعالیت #مربیان_بهائی در مهدکودک‌ها


??مطالعه در اوضاع و احوال عموم جریان‌های اجتماعی، سیاسی، بنیادهای تربیتی و حتی مکاتب آموزشی نشان می‌دهد که جملگی آنان، آن‌گاه که برای تربیت نیرو و جریان‌سازی دراز‌مدت و تحول ژرف، عزم خود را جزم می‌کنند، به سراغ گروه سنی «کودک و نوجوان» می‌روند. 


حکمت این کار معلوم است؛ ذهن #کودکان آماده پذیرش مفاهیم مختلف و تازه است، اشتیاق به یادگیری، بی‌خبری آنان از غرض‌ورزی دیگران و... در نهایت از این کودکان سرمایه‌ای ارزشمند برای اهداف این جریان‌ها می‌سازد. #تشکیلات_بهائیت، یکی از این جریان‌هاست که برای نفوذ در جامعه اسلامی و گسترش بهائیت، فعالیت در زمینه #آموزش کودکان و نوجوانان را سرلوحه کار خود قرار داده است. مرکز اصلی این تشکیلات در سرزمین‌های اشغالی، دستورالعمل‌های متعددی برای بهائیان ایران صادر کرده که در آن به مشارکت بیشتر در امور اجتماعی، سیاسی و اقتصادی توصیه شده ‌است. در این میان، یکی از توصیه‌های مهم، تعلیم کودکان است. از آنجا که بهائیان گوش به فرمان مرکز این تشکیلات هستند، به شدت در این امر مبادرات ورزیده و حتی برخی از آنان، به سرمایه‌گزاری برای تأسیس «#مهد_کودک» و مدیریت مراکزی از این دست مشغول شده‌اند. 


پذیرش سرپرستی کودکان بی‌سرپرست، با نیت بهائی کردن این کودکان معصوم و همچنین تأسیس دفاتر حقوقی، در زمره سایر فعالیت‌های اجتماعی #بهائیت است. دو حرکت موازی، یعنی تلاش برای تربیت کودکان و جریان‌سازی اجتماعی از طریق رسانه‌ها، حکایت از آن می‌کند که این فرقه برای دو مقطع دراز مدت و کوتاه مدت، برنامه‌ریزی کرده‌ است. اخباری که از نفوذ تشکیلات بهائی در مهدکودک‌های کشور به دست می‌رسند، شاهدی بر این امر است.


حضور مربیان بهائی در برخی مهدکودک‌ها چه با اطلاع والدین و چه بدون اطلاع آن‌ها، توزیع اشیا، کتاب، جزوه و انیمیشن‌های متناسب با اهداف بهائی در این دست مهدها از جمله فعالیت‌های بهائیت است. به جز مهدکودک‌ها، برخی جوانان تازه‌‌بهائی‌شده، با آموزش‌هایی که دیده‌اند مأمور می‌شوند که تحت پوشش خدمات اجتماعی و فرهنگی با کودکان بی‌سرپرست و اصطلاحاً کودکان کار فعالیت می‌کنند. مثال‌هایی از چنین گروه‌هایی در شهرهایی مثل #کرج به کرات دیده شده‌ است. با توجه به افزایش فعالیت بهائیان و نگرانی والدین از این امر، مسئولان عرصه فرهنگی نباید با چشم‌پوشی و غفلت خود، به عوامل فرقه بهائیت جهت رسیدن به اهداف تشکیلاتیشان فرصت عرض اندام بدهند.