سفارش تبلیغ
صبا ویژن

islam

پاسخ به شبهه

متن شبهه:


چرا پیامبر قبل از بیماری و در حال سلامتی شان کاغذ و قلم نخواستند تا ولایت امیر المومنین را مکتوب کنند تا کار به «هذا الرجل لیهجر» نکشد؟



پاسخ شبهه:


پیامبر از روز اوّلی که دعوتش را آشکار کرد ، بحثِ ولایتِ مولا امیر المؤمنین و وصایتِ ایشان را هم مطرح کرد و خلافت ایشان را ، بعد از خودش. 

و در جاهای مختلف ،[اعلام کرد، البته]خودِ پیامبر که خط نمی نوشت ؛[امّا] بارها و بارها این مطلب را ، گفت . 

 کسانی که ،  نمی خواستند  که حقیقت را بپذیرند[و] در زمانِ خودِ پیامبر هم ، دنبال این قضیه بودند که اهل بیت را منزوی بکنند ؛ اگر به جای یک نامه ، صد تا نامه هم  نوشته می شد ، آن ها اجازه نمی دادند ، قبول نمی کردند که این را [بپذیرند] چون خودِ پیامبر که نمی نوشت ، باید مثلا خودِ مولا امیرالمؤمنین می نوشت[اما در این صورت همین را بهانه می کردند و ] می گفتند از پیشِ خودت نوشته ای . 


آن جا هم در واقع برای آخرین بار ، پیامبر می خواست که ، یک اتمام حجت دیگر هم کرده باشد ، وقتی هم الم شنگه به پا کردند باز دوباره شفاهاً گفت . 

باز بحث حدیث ثقلین را مطرح کرد .


 پیامبر می دانست که این ها ، [ نمی پذیرند]چون این ها  از قبل تصمیم شان را گرفته بودند[ برای نپذیرفتن و ایجاد مانع بر سر خلافت مولا علی ] یک موقعی با هم ، هم پیمان شده بودند ، که اسنادش در تاریخ هست . 


خلاصه این که یک بار نبود که پیامبر فقط آن آخرین [ لحظات گفته باشند]

آن هم [درواقع] آخرین لحظات نبوده ... اما یک بار نبود ؛

 بارها و بارها پیامبر این کار را کرده بود. 


دیگر از [ماجرای]غدیر که ده ها هزار نفر آن جا حضور داشتند ، شما سند معتبر تر می خواهید ؟!! بیشتر از صد و ده نفر از صحابه نقل کرده اند !! بیش از هشتاد و چهار پنج نفر از تابعین نقل کرده اند!! 

دیگر سند از این قوی تر ؟!!که آن زمان هم رسم نبود که حالا بخواهند مطالب را بنویسند مثل حالا ! بیشتر همین طور شفاهی بود؛ در عین حال ، #غدیر را چه بلایی سرش آوردند ؟!!?? ببینید غدیر[خودش به] تنها[یی] هم نبوده ، یکی از این مواردِ حدیث منزلت را شما شنیده اید . 

این حدیث را ، پیامبر ،حداقل  در بیست و پنج مقام ، بیان کرده ، بیست و پنج مقام ! بیست و پنج جایگاه .


نه ! کسانی که می خواسته اند اهداف خودشان را پیش ببرند ، به هر قیمتی پیش می بردند.


#عید_غدیر